11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel kaynaklardaki işaretlerin çeşitlerini sınıflandırabilecek ve kategorize edebilecektir.
  • Ikonlar, indeksler ve sembollerin arasındaki farkları açıklayabilecektir,
  • Görsel kültür çalışmalarına uygulanabilecek metodolojik yaklaşımlar ile görsel kültürü analiz edebilecektir
  • Teorik araçların temel bilgilerini uygulayabilecektir,
  • Oluşturulduğu sosyal bağlamı, temsil ettiği kültürel anlamları, işin stilini ve tasarımcınin/sanatçının amacı gibi kriterleri kullanarak ile bir görsel kaynağı eleştirel olarak analiz edebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 3: ‘the good eye‘ and 4: ‘content analysis‘, pp.35-58, 59-73)
3 Gösterge nedir? Görsel Yöntembilim (II) Williamson, J. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London: Boyars, 1978, pp. 11-14, 17-27, 99-105. Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology‘, pp.74-106)
4 Resmi tatil
5 Görsel Yöntembilim (III) Sturken, M. et. al. Practices of Looking. Oxford: OUP, 2001. (Chapter 4, pp. 109-150).
6 Resmi tatil
7 1. Ara sınav Önceki sınıf okuma ve sunumlarını gözden geçirin.
8 Toplumsal Cinsiyeti Görselleştirmek: Kadınlık ve Erkeklik Kurgulamaları 3. ödev
9 Postmodernizm: Pastiş ve Parodi ‘Postmodernism and Popular Culture’. Practices of Looking. M. Sturken, et. al, Oxford: OUP, pp.237-278.
10 Ödev : Makale teslimi Makale tamamlanarak teslim edilecek
11 Görselin Gücü: Panoptikon ‘Power/Knowledge and panopticism’, in Practices of Looking. Sturken, M. et al. Oxford: OUP, 2004[2001], pp.96-107. ‘Over and Under Surveillance’ online article by Judy Chen J. Fiske, ‘Videotech’ in N. Mirzoeff, The Visual Culture Reader, pp.383-391.
12 2. Ara sınav Önceki sınıf okuma ve sunumlarını gözden geçirin.
13 Markalaşmak Naomi Klein, Ch 2, ‘The Brand Expands’, No Logo. London: Flamingo, 2001, pp.27-61
14 Moda ve Kimlik Barthes, R. The Fashion System. Berkeley and Los Angeles, California: University of California Press, 1990. Davis, F. Fashion, Culture, and Identity. Chicago: The University of Chicago Press, 1992. Barnard, M. Fashion as Communication. London; New York: Routledge, 2002. Eicher, J.B. The Visible Self : Global Perspectives on Dress, Culture, and Society. New York: Fairchild Publications, 2000.
15 Final sınavı Önceki sınıf okuma ve sunumlarını gözden geçirin.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen referans kitaptan bölümler
Önerilen Okumalar/Materyaller Videolar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
40
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
8
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
2
Final Sınavı
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010