ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) | Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 3: ‘the good eye‘ and 4: ‘content analysis‘, pp.35-58, 59-73) |
3 | Gösterge nedir? Görsel Yöntembilim (II) | Williamson, J. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London: Boyars, 1978, pp. 11-14, 17-27, 99-105. Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology‘, pp.74-106) |
4 | Resmi tatil | |
5 | Görsel Yöntembilim (III) | Sturken, M. et. al. Practices of Looking. Oxford: OUP, 2001. (Chapter 4, pp. 109-150). |
6 | Resmi tatil | |
7 | 1. Ara sınav | Önceki sınıf okuma ve sunumlarını gözden geçirin. |
8 | Toplumsal Cinsiyeti Görselleştirmek: Kadınlık ve Erkeklik Kurgulamaları | 3. ödev |
9 | Postmodernizm: Pastiş ve Parodi | ‘Postmodernism and Popular Culture’. Practices of Looking. M. Sturken, et. al, Oxford: OUP, pp.237-278. |
10 | Ödev : Makale teslimi | Makale tamamlanarak teslim edilecek |
11 | Görselin Gücü: Panoptikon | ‘Power/Knowledge and panopticism’, in Practices of Looking. Sturken, M. et al. Oxford: OUP, 2004[2001], pp.96-107. ‘Over and Under Surveillance’ online article by Judy Chen J. Fiske, ‘Videotech’ in N. Mirzoeff, The Visual Culture Reader, pp.383-391. |
12 | 2. Ara sınav | Önceki sınıf okuma ve sunumlarını gözden geçirin. |
13 | Markalaşmak | Naomi Klein, Ch 2, ‘The Brand Expands’, No Logo. London: Flamingo, 2001, pp.27-61 |
14 | Moda ve Kimlik | Barthes, R. The Fashion System. Berkeley and Los Angeles, California: University of California Press, 1990. Davis, F. Fashion, Culture, and Identity. Chicago: The University of Chicago Press, 1992. Barnard, M. Fashion as Communication. London; New York: Routledge, 2002. Eicher, J.B. The Visible Self : Global Perspectives on Dress, Culture, and Society. New York: Fairchild Publications, 2000. |
15 | Final sınavı | Önceki sınıf okuma ve sunumlarını gözden geçirin. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen referans kitaptan bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Videolar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 40 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest